3- شکایت ازهرواحدبه صورت مکتوب توسط فردشاکی باذکرآدرس وتلفن پذیرفته است .و پیگیری شکایت تا حصول نتیجه
4- ارائه گزارش به صورت مکتوب وهفتگی به ریاست ادره نظارت
5-ارائه گزارش های ماهیانه درخصوص وضعیت حیطه تحت نظارت هرکارشناس )اجرائی شدن قوانین واستانداردهای نیازآموزش مسئولین فنی مراکز
6-تهیه وتدوین آمارجامع وگسترده ازحیطه نظارت هرکارشناس وبه روزنمودن آمارواطالعات موجودو بارگزاری بازدید ها در برنامه عملیاتی و در سامانه اداره نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت متبوع
7 -برنامه هر۶ماه یکباروبصورت محرمانه تنظیم می شود
8 – اجرای طرح رضایت سنجی از کلیه مراکزخصوصی – دولتی)خصوصی هردو ماه و دولتی هر سه ماه یکبار ( و ارائه نتایج بدست آمده به صورت تایپ شده ونموداری ) ویا در قالب نرم افزار ( به ریاست اداره نظارت
9 – تعامل نزدیک با دانشگاههای هم سطح و کارشناسان همتراز به منظور ارتقاء هر چه بهتر ارائه خدمات )همچنین با دانشگاه مراکز استان و کارشناسان محترم نظارت